mandag 20. juni 2011

9 DAGER IGJEN!

Å. Herre. Gud. 9 dager igjen! 9!!!!!! (10 for Lars og Silje da, men who the heck cares?). Før den 29. juni skal jeg ha: flyttet ut av Torshovkollektivet (gråte, gråte), flyttet ting til mamma og pappa i Asker (igjen), vasket, hatt befaring, gått i banken, fått depositumspenger, hentet smartkort på posten, hentet linser på egertorget, jobbet litt, grått litt og klemt litt.

Jeg skal også drikke sinnsyke mengder kaffe, og finne meg en gud eller to å be til.
Nå hører jeg den snille engelen, i form av pappa, på skulderen si: men Tonje, om du drikker kaffe blir du bare mer stresset! Koffeinet i kaffe trigger binyrene til å overprodusere kortisol, langtidsstresshormonet i kroppen, som lagres - og bygger seg opp! Men, så sier Tonje-djevel til seg selv: mmmmm deilig ka-a-a-aaaffeeee, drikke, drikke, deilig, deilig. Jeg tror det sier seg selv hvem som vinner. Dessuten har jeg overtalt meg selv til å tro at placebo-effekten til kaffe, dvs. at det er en mirakeldrikk som fikser alt i hele verden, overstyrer binyrene. Yeah.

Dette innlegget bærer jo ikke koffeinpreg i det hele tatt. På tide med en kopp til.
og hadde jeg lagt opp et photoboothbilde nå, sånn som Silje gjorde, hadde dere alle kunnet se at jeg har dusjet idag. How's that for progress???

2 kommentarer:

  1. Jeg synes at photoboothbilde burde være obligatorisk!

    SvarSlett
  2. aah, jeg elsker dine kafferefleksjoner tonje. naa fikk jeg ekstremt god samvittighet for aa kun ha drukket to kopper kaffe siden jeg kom hit. jeg ler meg ihjel. og savner deg masse masse<3 jeg har vaert syk og ute og reist, men snart skal jeg blogge dere til doede igjen.

    SvarSlett