torsdag 25. august 2011

BLOGG!

Ja, kjære, jeg er dårlig med bloggingen. Men, til gjengjeld er jeg flink til å bestille McDonalds-home delivery klokken 12 lørdag morgen (ja, klokken 12 på lørdager er morgen), og til å lage bacon og egg sandwicher i stekepanna. Så det er ok at jeg er dårlig til å blogge, ikke sant?

Jeg er dårlig til å ta bilder også, om jeg tar bilder så er det med mobilen, og så glemmer jeg å legge dem inn på mac'en, og da blir det et blogginnlegg helt uten bilder. Max kjedelig, jeg vet. Hva har jeg gjort siden sist? Jeg er glad du spurte. Jeg har hatt ferie! Men jeg har ikke ligget på latsiden, ååååh nei da! Jeg har drukket alkohol, mye forskjellig alkohol, i varierende mengder, og danset. Mye forskjellig dans, i varierende mengder. Det har vært flott. Alkoholen har jeg konsumert i Wudaokou, på La Bamba, Lush og Propaganda, hvor jeg som regel får litt avslag på prisene (som allerede er latterlig lave) fordi jeg er den stolte innehaver av et «ladies card». På mitt rosa «ladies card» fra La Bamba står det blandt annet: «for free drirk, bring this car to the bar». Very nice. Jeg har også vært på Vintageshopping i Gulou, sammen med Rocke-Gøran i klassen, som skulle finne rocketing til bandet sitt. Vi fant masse fett, jeg kjøpte en stor sølv-spike til øret mitt, nå det ser ut som noen har kjørt en massiv tannpirker i sølv gjennom hullet i øret mitt. Very nice.

Igår lekte jeg Beijing-vertinne for Jorunn, som er min pappas fetters kone, det har helt sikkert et eget navn på kinesisk, de elsker slektstermene sine, men jeg kaller henne bare Jorunn. Sprek dame, som er flink til å shoppe! Vi inntok Hong Qiao og shoppet i fem timer, etter vesker, silke, perler, slips, morgenkåper, you name it. Vi avsluttet en flott dag med erkekinesisk lunsjmat på restauranten på andre siden av gaten. Det er fint når man bestiller bønner med chilli og får mer chilli enn bønner!

Vi begynner ikke på skolen igjen før den tredje, så jeg håper å få tid til å leke med spåkpartneren min, vi skal se kinesisk teater, gå på et stoffmarked å kjøpe inn stoff til å lage skjerf av, gå ut i Sanlitun, sminke Kai og Gøran i klassen - ta dem med på homsebar og lodde dem ut til høystbydende, og lage økonomiplan. Ja, jeg skal lage økonomiplan, det kommer til å gå kjempedårlig. Skrive et blogginnlegg med bilder, som er bedre enn det her.


Her kommer noen random bilder av Silje, Luna og Ting.




1 kommentar:

  1. husk mye persillevann etter denne lange og innholdrike ferien.Tonjemamma

    SvarSlett