torsdag 7. juli 2011

HELLO STRAWBERRY! HELLO KIWI!

Idag er det torsdag, har jeg blitt fortalt. Igår var vi i Wangfujing snack street, fordi vi skulle spise skorpioner. Vi spiste ikke skorpioner. Skorpionene var levende. På spyd. Fo'realz!! Det vekket ikke min appetitt. Jeg spiste mais, og bønnespirer, og verdens minste liksom-kebab, mens jeg holdt meg for nesen. Rått billekjøtt og levende skorpioner lukter ekkelt nemlig. De solgte fin frukt i Wangfujing også, som de hadde tredd på pinner, og som de likte å vifte rundt med mens de skrek HEEEEELLLOOOOOO STRAWBERRY! HELLLLOOOOO KIWI! eller enda bedre: HELLOOOOO STRAWBERR'! Jeg måtte jo rette på stakkars ussla da, "It's STRAW-BER-RY!" man har da ikke vært engelsklærer for ittno'.

Yeah. Vi var å tittet på ruiner her forleden også. Franskmennene og Britene liker jo å smashe ting, og det gjorde de i Beijing for en stund tilbake. Etter Keiser Qianlong (Qing dy
nastiet) hadde bygget opp palasser og hoi og hei, så kom de for å smashe. Så da tok vi en tur for å titte på gamle sommerpalasset. Jeg fikk tatt sånn ca. tre bilder før kameraet streiket, men det var masse stein der - i biter, en steinlabyrint, en steinpavilijong, MASSE lotus, og masse bronsefigurer som egentlig var tre.
















Idag har vi vært i Llama-tempel, kjempeskuff, ikke en eneste llama å se. Vi som hadde øvd på llamasangen og alt. Lars og Silje som har fungerende kameraer får legge opp bilder. Av ikke-llamaene.

Ellers kan jeg medele om at vi har fått internett i leiligheten! Det er stas!




2 kommentarer:

  1. Lars har animé-hår. Det synes jeg passer bra.

    SvarSlett
  2. Lama ikke Llama lol, e det rart du blei skuffa!?

    SvarSlett