fredag 1. juli 2011

Lady Gaga

Det er flott i Beijing! Det er varmt, men det regner litt med jevne mellomrom, så vi har det klamt og digg. Håret mitt lar seg ikke gre igjennom. Jeg har ca. 15 myggstikk/bedbugsbitt, og et kutt på låret (skrapte meg opp på en spiker som stod rett ut fra et gjerde – uansvarlig!), men jeg har det bra! Ja! Jeg har spist masse digg gatemat, sånn potetting med eddik som jeg husker fra kantinen i Yueqing, og svinekjøtt med fiskesmak, forskjellig bing-greier (brød-omelett-greie) og mmmm masse deilig Beijingøl. Iforigår var vi, som Silje sa, å så på Mao, det var flott. Vi så litt i Xidandistriktet også, og kjøpte fancy, dyr, ekkel kaffe på Costa. Brukte mer penger på den koppen med vestlig kaffe enn jeg har brukt på all annen mat og drikke tilsammen. Uannsett, der står jeg, på Costa, og bestiller kaffe, og de søte kineserjentene på disken er supersøte og snakker engelsk til meg. De tror ikke jeg skjønner kinesisk nemlig, bare fordi jeg ikke klarte å si fancynavn på fancykaffe på kinesisk, men HAH, det kan jeg! Så når hun ene snur seg til venninen sin og sier ... “他很像Lady Gaga» - «hun ligner på Lady Gaga» daaaaaaa.........! Egentlig var det Silje som hørte det, ikke jeg, jeg var på vei ut døren med fancykaffen min, men hallo! Det er IKKE et kompliment. Om man ikke har noe fint å si skal man ikke si noe i det hele tatt. Så om du ikke har lyst til å si til venninnen din, bak ryggen min, at jeg ligner på Scarlett Johanson, så trenger du ikke si no' i det hele tatt. Okei?

Jeg bruker Siljes kamera for øyeblikket, fordi mitt kamera tøyser og vil ikke ta bilder i noe annet enn strålende sol eller flott innelys, og det har jeg ikke støtt på her, in the great Jing. Skal stjele bilder fra brura senere.

Jing you later, skaters.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar