mandag 18. juli 2011

Vondt i øya

Nå er klokka ti på ni. På kvelden. Jeg er dødstrøtt. Sånn trøtt som man er om man er 95 år og har tilbrakt en hel dag på IKEA Slependen, minus kjøttbollene. Så trøtt er jeg. Jeg har vondt inni øynene. Jeg har forsøkt å lære meg sånn 40 nye tegn idag, og da får man vondt i øynene. Noen dager sier det BAM! så er tegnene inni hodet, og noen ganger sier det "I'm sorry characters, it seems you've come to the wrong place, stupid-town is at the next intersection" og så må tegnene gå IKEA-runder inni hodet mitt før de finner seg en hylle å bo i, eller no. Jeg er trøtt.
Jeg har gjort ting siden sist, jeg har vært i 798 (kunst"distrikt" i nord-øst Beijing), som jeg eeeelsker, HALLO, de har et fuglebur på størrelse med leiligheten vår, som man kan drikke kaffen sin i. Og store jerndinosaurer.

















De hadde blekkutstilling, jeg ble glad.
















Silje synes ikke hest er best som pålegg,
Silje synes hester er best grønne, med vinger.

Imorgen er det tid for Peking Opera, jeg ser for meg pittesmå (ja, jeg er bergenser, fo'realz), kastrerte kinesermenn med sminke som synger skingrende falsett. Jeg gleder meg, jeg håper jeg ikke blir skuffet.

Nå skal jeg lære meg å skrive 交通警察 (trafikkpoliti), 反光镜 (sidespeil) og 欣赏 (sette pris på/nyte), så skal jeg ta kvelden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar