tirsdag 19. juli 2011

Lars har mye på hjertet siden sist

Hei alle sammen, nå er det lenge siden jeg har blogget, men jentene maser så mye at jeg ikke har noe valg! Det har skjedd mye siden sist, og kanskje jeg utelater noe, men jeg skal prøve å komme på det viktigste jeg har opplevd! Jeg er så dårlig på å skrive, så jeg skriver resten av innlegget i en slags stikkordsform:

Bynt på skolen - flotte lærere - fått språkpartner - mye lekser - ingen engelsk, bare kinesisk - skjønner likevel mye. Kjøpt sykkel - sykler hver dag til skolen - farlig trafikk - lite regler - mye tuting - mange kinesere både på sykkel, til fots og i biler og busser. Spiser et slags brød med egg og pølse til frokost på vei til skolen hver dag - 2,50kuai (2kr) per, spiser 2. Lunsj på skolen er fantastisk - 5kr for en middag i kantina - mye stress å bestille mat (mange kinesere og store menyer) - skole fra 0800-1200. Sommerskole fram til September - bare nordmenn i klassen nå, men når vi begynner på den virkelige skolen blir vi blandet med andre internasjonale studenter - mellom sommerskolen og den virkelige skolen har vi ferie - da skal jeg dra til Guilin (er planen). Skoleområde er veldig fint - mye parker - Peking University blir regnet som det beste universitetet i Kina - mange kinesere.

Vi har også vært og sett mer siden sist - Lama tempelet - nye bygninger som: CCTV-bygget, skyskrapere, OL-området (med det flotte stadiumet) - 798 det hippe kule kunststrøket, der var det mye rar kunst, men også mye flott å se på - og ikke minst:

Den kinesiske mur - denne har jeg gledet meg til å se siden jeg var liten - det var veldig interessant - vi var på seksjonen ved Mutianyu - bratte trapper - grått vær - mye kinesere (men også mange vestlige turister) - laangt å gå - men vi fikk dårlig tid der desverre, jeg vil tilbake en gang vi kan gå lengre.

Vi var på karaoke som Silje allerede har skrevet om, det var kult! - billig alkohol - perfekt stemning - mye synging - men vi var der ikke med noen kinesere, det håper jeg vi kan få gjort noe med neste gang (man leier nemlig sitt eget rom) - det blir def mer karaoke! (KTV)

Kinesiske jenter er veldig pene

Her en noen bilder fra muren, jeg har lagt ut flere bilder på Facebook som dere kan se på.




Neste gang bør jeg kanskje ikke vente så lenge med å skrive så det ikke blir så mye å fortelle så jeg slipper å skrive i stikkordsform!

Nå må jeg tilbake til å pugge tegn, vi lærer sikkert 50 nye tegn (nei, ord) hver dag, så det blir mye pugging.

Hilsen 蓝山

1 kommentar: