søndag 3. juli 2011

Statusoppdatering

Tonje og Silje er for raske på å blogge om alt som skjer, så jeg rekker ikke komme med mine egne innspill (og jeg vet det av mange av dere unike lesere som verdsetter disse!), men det skal dere få nå!

Alt har gått bra så langt! I dag fikk vi (etter mye styr) en sweet leilighet i toppetasjen (22.) på en høyblokk i byens kuleste strøk (wudaokou)! Vi tar over leiligheten i morgen, også er det bare å shoppe inn kule kinesiske effekter, også kan vi flytte inn, og ikke være turister lengre!

Maten er supergod! Ok, litt varierende, noe er ikke like godt, men det meste er godt. Jeg er jo ikke så kjent med det kinesiske kjøkken fra før, men er absolutt positiv! (Pinnene har også gått som en lek)

Det er alltid varmt, morgen, dag, og kveld. Frem til i dag (altså de to første dagene (jeez, det kjennes ut som jeg har vært her en uke allerede, men dette er altså bare den tredje dagen!)) har himmelen bare vært grå (altså ikke overskyet, men forurensing er jeg overbevist om), men i dag fikk vi se blå himmel og solen! Det var godt. Men det er fortsatt veldig veldig varmt, og ofte klamt. Jeg svettet mye i Norge, men her tar det helt av, bare så dere vet det!

Det kanskje aller beste er at alt er så billig! Jeg er vant til å gange lave priser med 10ish for f.eks Euro eller Dollar eller something, men her koster faktisk ølen bare typisk 5 kuai ute! Billig mat, billig øl, billige donuts, jeg kommer til å bli tjukk innen desember. Heldigvis bor vi i 22. etasje, altså hundrevis av muligheter for å trimme litt på vei hjem fra skolen.

Vi bynner ikke på skolen før typisk 10. elns, så vi har litt tid til å kose oss før alvoret starter enda, det håper jeg vi får anledning til! Det er i tillegg også mange severdigheter jeg ikke har sett! (jeg har egentlig bare vært på tiananmen enda)

(jeg har hørt rykter om at man ikke kan legge igjen kommentarer som anonym, dette skal jeg prøve å gjøre noe med nå, for er det noe jeg/vi vil ha er det feedback!)

Hilsen 蓝山!(Lasha)

(sorry ikke nå bilde enda, det blir kanskje senere)

2 kommentarer:

  1. En tjukk svett Lasha til alle døgnets timer. Min dypeste sympati går ut til de stakkars jentene du bor med

    SvarSlett
  2. Jeg hadde tenkt å skrive at jeg gjerne vil ha flere innlegg om svettesituasjonen din, men siden S-ern allerede har tatt for seg det avsnittet er det litt uorginalt.
    22. etasje? Håper dere har brannstige.
    Leiligheten forresten ekkelt fin. fysj.

    SvarSlett